Általános Szerződési Feltételek

Szolgáltató

Neve: Light Blue Sky Kft.
Székhelye: 1028 Budapest, Zsellér u. 9.
Adószáma: 27804618-2-41
A szálláshely neve: Békés Bucka Mátra
A szálláshely címe: 3240 Parád, Béke u. 101. hrsz.: 1577/1

Weboldal: bekesbucka.hu
E-mail: info@bekesbucka.hu
Telefonszám: +36 20 524 5270 
NTAK szám: EG24090237

Általános rendelkezések:

Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) szabályozza a Szolgáltató által üzemeltett Békés Bucka Mátra szálláshelynek és az ahhoz kapcsolódó – a Szolgáltató által nyújtott – szolgáltatások igénybevételének a feltételeit.

Az ÁSZF részét képezi a Házirend is, mely külön pontban megtalálható a Szolgáltató honlapján.

Vendég a Szolgáltató szolgáltatásait megrendelő, igénybe vevő természetes személy, jogi személy vagy jogi személyiség nélküli gazdasági társaság. Szerződő fél az a természetes személy is, aki a Szolgáltató szolgáltatását ténylegesen igénybe veszi. Vendég csak a 18. életévét betöltött, cselekvőképességében nem korlátozott személy (illetve 18. életévét be nem töltött személy, aki 18. életévét betöltött kísérővel érkezik) lehet.

A Vendég a foglalással (a szolgáltatás igénybevételével) elfogadja a felek jogait és kötelezettségeit szabályozó jelen ÁSZF-et (kivéve, ha a felek ettől kifejezetten eltérően állapodnak meg), továbbá hozzájárul az adatai kezeléséhez a jelen ÁSZF és az Adatkezelési Tájékoztató szerint.

A Szolgáltató tájékoztatja Vendéget és Vendég kifejezetten tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató jogosult az ÁSZF-et egyoldalúan módosítani. Az ÁSZF módosítása esetén a Szolgáltató a Vendéget a változásoknak a weboldalon történő közzététele útján előzetesen értesíti.

A Szolgáltató a Vendég által megadott adatoknak megfelelően felel a teljesítésért és a számla kiállításáért, továbbá kizárja felelősségét a megadott téves, hibás vagy hamis adatok megadásából eredő kárért. A Szolgáltató jogosult törölni a nyilvánvalóan hibás vagy hamis adatokat.

A szálláshely elfoglalásának előfeltétele az elektronikus bejelentkezés elvégzése.
A Vendég a Szolgáltatás igénybevételével tudomásul veszi, hogy a digitális okmányolvasó használatára vonatkozó 235/2019. (X.15.) Korm. rendelet értelmében a „check-in” feltétele a Szolgáltatást igénybe vevők fényképes személyazonosításra alkalmas okmánya adatainak digitális okmányszkennerrel történő adatrögzítése, melyet a Szolgáltató köteles továbbítani a Vendég Információs Zárt Adatbázisba. Az okmánybemutatási kötelezettség független a vendég életkorától. Az okmányszkennelés hiányában a Szolgáltató a szálláshely-szolgáltatást megtagadja és jogosult az érkezéstől számított 15 napon belüli lemondás esetén leírtak szerint eljárni, tehát a szállásdíj teljes összegét felszámítani.

A foglalás menete, a lemondás és módosítás szabályai:

A weboldal foglalási rendszerén online fizetés útján megrendelt szolgáltatás esetén a foglalás azonnal érvényes, melyről a Szolgáltató emailben értesítést küld (sikeres foglalás visszaigazolása).

A weboldal foglalási rendszerén átutalásos, illetve SZÉP kártyás fizetés útján megrendelt szolgáltatás esetén a Szolgáltató emailben értesítést küld a Vendég részére, melyben tájékoztatja az utaláshoz szükséges információkról (a SZÉP kártyás fizetés részletes menete a GYIK-ben olvasható). A Vendégnek 48 óra áll rendelkezésre az utalás teljesítésére, ellenkező esetben a Szolgáltató a foglalást jogosult előzetes értesítés nélkül törölni.

E-mailben (info@bekesbucka.hu) megküldött rendelés esetén a Szolgáltató foglalja be a tartózkodás időtartamát, amennyiben a Vendég írásban igazolja a Szolgáltató részére a fizetés megtörténtét, és az a Szolgáltató részére jóváírásra került.

Közösségi oldalakon vagy telefonon kizárólag tájékoztatást áll módunkban adni.

A minimum foglalható éjszakák száma kettő (a honlapon feltüntetett kiemelt időszakokban legalább három éjszaka). Ha a foglalási naptár betelik és maradnak szabad napok, azok foglalhatók egy napra is. Ezt kérjük külön jelezni a Szolgáltató felé (info@bekesbucka.hu), hogy a foglalás véglegesítésre kerüljön.

A foglalási díj 100%-ának megfizetésével a foglalás véglegesnek tekintendő.

Az érkezést megelőző 30. napig a Vendég jogosult a foglalás lemondására, mely esetben a Szolgáltató 15 napon belül visszautalja a megfizetett előleget (5% kezelési költség levonásával) a Vendég részére.

Az érkezést megelőző 29-15. napig is jogosult a Vendég a foglalás lemondására, mely esetben a Szolgáltató 15 napon belül visszautalja a megfizetett előleg 50%-át a Vendég részére.

Az érkezést megelőző 30. napig a Vendég egy alkalommal jogosult a lefoglalt időpont módosítására (a lefoglalt időpont első napjától számított 4 hónapon belüli felhasználás esetén a még szabad időpontokra figyelemmel), mely esetben a Szolgáltató 5% időpont módosítási felárat jogosult felszámítani. Amennyiben a módosított időpont további fizetési kötelezettséggel jár, a különbözetet köteles a Vendég megfizetni a fentiekben kifejtettek szerint (a már megfizetett előleget kiegészíteni a módosított időpont szerinti díjra).

A Vendég e-mailban köteles az esetleges lemondásról vagy módosításról tájékoztatni a Szolgáltatót. Amennyiben a Vendég nem mondja le a szolgáltatást, azonban igénybe sem veszi (tehát a szállást nem, illetve nem a teljes lefoglalt időtartamban használja), a Szolgáltató jogosult a teljes szolgáltatási díjra.

A szállás 2 + 2 fő fogadására alkalmas (2 személy a Kékesre panorámás hálószobában, további 2, a felnőttekhez tartozó 18 éven aluli gyermek pedig a nappaliban lévő kanapéágyon tud aludni).

Fizetési lehetőségek és foglalási árak:

A foglalási árak, feltételek és aktuális kedvezmények részletesen megtalálhatók a Szolgáltató honlapján. A közzétett árak tartalmazzák az általános forgalmi adót és az idegenforgalmi adót.

A Szolgáltató az árait előzetes bejelentés nélkül bármikor jogosult szabadon megváltoztatni, ez azonban nem vonatkozik a már véglegesített foglalásokra.

A szállásdíj kiegyenlítésére lehetőség van:

bankkártyával internetes fizetés útján

átutalás útján (ez esetben kérjük a közlemény rovatban feltüntetni a foglalást leadó Vendég nevét és a foglalás időtartamát)

Szép-kártyával történő fizetés esetén a fizetés menete megtalálható a GYIK-ben (OTP és MHB SZÉP kártyás fizetés külön részletezve).

Ajándék utalvány:

A Szolgáltató a honlapján a foglalási rendszer üzemeltetése mellett különböző – a Szolgáltató által előzetesen meghatározott – értékű címletekben megvásárolható ajándékutalványt (a továbbiakban: Ajándékutalvány) tesz elérhetővé. Az Ajándékutalványok kiállítására elsősorban elektronikus úton, kérésre személyre szabottan papíralapon, postai úton eljuttatva kerül sor.
Az Ajándékutalványok készpénz helyettesítő fizetőeszköznek minősülnek, készpénzre át nem válthatók, ezáltal kisebb értékű Szolgáltatásra történő beváltás esetén később más szolgáltatásra nem használhatók fel. Az Ajándékutalványok névértéke és egyben ellenértéke is megegyezik az adott Ajándékutalványon feltüntetett összeggel.
Az Ajándékutalványok beváltására és érvényesítésére a kiállítástól (vásárlástól) számított egy éven belül van lehetőség.
Ajándékutalvány felhasználását a Szolgáltató felé foglaláskor jelezni szükséges. Egy foglalás alkalmával több Ajándékutalvány is felhasználható, de egy Ajándékutalvány egy alkalommal használható csak fel. Az Ajándékutalvány bárkire szabadon átruházható, tulajdonosának azt kell tekinteni, aki az utalványt felhasználja, a Szolgáltató nem vizsgálja a felhasználás jogszerűségét.
Az ajándékutalvány tartalmi elemei a következők: a Szolgáltató, mint kibocsátó adatai, az ajándékutalványra vonatkozó utalás, a kibocsátási érték, a felhasználási időszak, egyedi kód.
Az Ajándékutalvány megvásárlásával a Vendég az Ajándékutalvány kibocsátására és felhasználására vonatkozó, jelen ÁSZF-ben rögzített szabályokat magára nézve kötelezőnek fogadja el.

Érkezés, távozás, illetve a szolgáltatás igénybevételének feltételei:

A szálláshely elfoglalására az érkezés napján 16 órától van lehetőség (check-in), míg kijelentkezésre (check-out) és a szálláshely elhagyására a lefoglalt utolsó tartózkodási napon legkésőbb 11 óráig kötelesek a Vendégek. Korábbi érkezésre vagy későbbi távozásra csak a Szolgáltatóval történő előzetes megállapodás és a szabad kapacitások függvényében van lehetőség, amely esetben a Szolgáltató jogosult felárat felszámítani.
Mind a check-in, mind a check-out okoszár alkalmazásával önállóan történik, amely során az érkezést megelőzően Szolgáltató megküldi a Vendég e-mail címére a bejutáshoz szükséges egyedi azonosító kódot mind a kapu, mind pedig a bejárati ajtó tekintetében.
Az érkezést megelőzően minden szükséges információt (check-in, check-out, beleértve a digitális okmányszkennelést) e-mail útján a Vendég rendelkezésére bocsátunk.

A Szolgáltató a szálláshelyen jól látható helyen, a nappali helyiségben található tv szekrényen elhelyezi a szálláshelyen elérhető eszközök pontos, számszerűsített listáját / vagy külön e-mailban a Vendég rendelkezésére bocsátja, amelyet a Vendég a „check-in”-t követő 3 órán belül ellenőrizni és az esetleges eltéréseket ezen határidőn belül a Szolgáltató felé jelezni köteles. Az ellenőrzés elmaradását a „check-out”-ot követő szemle során észlelt eltérések esetén a Szolgáltató kimentési okként nem fogadja el.

A Vendég a szálláshely összes szolgáltatását a teljes tartózkodási idő alatt saját felelősségére veszi igénybe, kiemelve a galéria lépcsőn történő megközelítését, valamint a jacuzzi és a szauna használatát. A gyermekek esetében kérjük a teljes felügyelet biztosítását.

A Szolgáltató háziállatok elszállásolását nem teszi lehetővé, a kertben sem.

A Szolgáltató jogosult (a teljes foglalási díj megtartása mellett) a szerződést azonnali hatállyal felmondani, illetve a szolgáltatást megtagadni, ha a Vendég
nem rendeltetésszerűen használja a szálláshelyet (beleértve a kiegészítő szolgáltatásokat, kiemelve a jacuzzit és a szaunát)
a Házirend szabályait súlyosan megszegi,
tiltott helyen dohányzik, rongálja a szálláshelyet, illetve a berendezési tárgyakat, a szálláshely alkalmazottaival, a szálláshely környezetében élőkkel kifogásolható módon, durván viselkedik, kábítószer befolyása alatt áll, fenyegető, sértő, vagy más elfogadhatatlan magatartást tanúsít, nem tartja be a Szolgáltató biztonsági előírásait vagy  olyan fertőző betegségben szenved, amely zavarhatja a Szolgáltató zavartalan működését.

Vagyon és balesetvédelmi okokból a parkoló, illetve a szálláshely utcafronti területén videofelvételre alkalmas kamerák üzemelnek. A Vendég a szállásra, illetve annak területére történő belépéssel hozzájárul, hogy róla felvétel készüljön. A Szolgáltató a felvételeket kizárólag a szálláshely működési körében használja fel, a felvételeket a Szolgáltató kizárólag a jogszabályokban meghatározott hatósági megkeresésre adhatja ki, hivatalos felhasználás céljára. A felvételeket az elektronikus rendszer 30 napig tárolja, utána automatikusan törlésre kerülnek.

Amennyiben a felek között a szerződés „vis major” (előre nem látható, a felek érdekkörén kívül eső elháríthatatlan akadály) miatt nem megy teljesedésbe, úgy a szerződés megszűnik, és a le nem tölthető napokra jutó foglalási díj visszafizetésre kerül a Vendég részére (vagy a Vendég kérésére másik időpont biztosítható).

Amennyiben a Szolgáltató saját hibájából – pl.: túlfoglalás, ideiglenes üzemeltetési problémák – nem tudja biztosítani a megrendelt szolgáltatásokat, köteles a Vendéget kompenzálni, ami történhet későbbi időpont felajánlásával vagy a szolgáltatás díjának részbeni vagy teljes visszautalásával. A Szolgáltató minden tőle elvárhatót megtesz annak érdekében, hogy a szolgáltatás esetleges módosulása, illetve meghiúsulása esetén a Vendéget mielőbb és pontosan tájékoztassa.

A szálláshely használatának szabályai:

A szerződés értelmében a Vendég jogosult a szálláshely azon létesítményeinek rendeltetésszerű használatára, melyek beletartoznak a szokásos szolgáltatások közé, és nem esnek külön rendelkezések hatálya alá.

A vendégház belső tereiben tilos a kinti cipő használata, azaz: a galérián található hálószobába ill. a közösségi terekbe (nappali, konyha, fürdő) csak tiszta benti lábbeliben (pl. papucsban) lehet bemenni.
A Vendég köteles ügyelni a tisztaságra, a rendre és a berendezésekre, és a szokásos használatnak megfelelően, rendeltetésszerűen igénybe venni a szálláshely szolgáltatásait.

A Szolgáltató jogosult olyan helyeket – jól látható módon – kijelölni, amelyekre a Vendég belépésre vagy használatra nem jogosult.

A benti berendezési és használati tárgyakat tilos kivinni a kertbe vagy a teraszra.

A szálláshelyen és annak teraszán dohányozni, valamint gyertyát, mécsest használni szigorúan tilos. Az IQOS és elektromos cigaretta sem megengedett. Dohányzásra kijelölt hely: a tűzrakó mellett.

A Mátra nem a zajos éjszakai mulatozást keresők pihenőhelye. A csenddel és nyugalommal teremtsük meg a békét. Ennek érdekében a Vendég vállalja, hogy bár közvetlen szomszédja nincs a szálláshelynek, de a távolabbi szomszédos házak lakóinak nyugalma érdekében tartózkodik az esetlegesen zavaró tevékenységek (pl.: hangos zenehallgatás) folytatásától este 21 óra után.

További részletek a Házirend-ben találhatók.

Panaszkezelés:

A Vendég a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások teljesítésével kapcsolatban a tartózkodás időtartama alatt e-mail útján vagy telefonon panasszal élhet a Szolgáltatónál, amely köteles azt kivizsgálni és ennek eredményéről (esettől függően haladéktalanul, de legkésőbb 30 napon belül) tájékoztatni a Vendéget. A Vendég vállalja, hogy a panaszra okot adó körülményeket teljeskörűen a Szolgáltató tudomására hozza, ez esetben pedig a Szolgáltató köteles minden tőle észszerűen elvárhatót megtenni a panasz kölcsönösen kielégítő megszüntetése érdekében.

Amennyiben a Vendég nem fogadja el a panasz kivizsgálásának eredményét, a Szolgáltató székhelye szerinti Békéltető Testülethez (bekeltetes.hu) vagy a területileg illetékes járási hivatalhoz (kormanyhivatalok.hu) fordulhat.

Felelősség, kártérítés:

A Szolgáltató felelősséget vállal minden olyan, a Vendéget ért kárért (legfeljebb a lefoglalt szálláshely napidíjának háromszorosa mértékéig), amely a szálláshelyen belül a Szolgáltató hibájából következett be, felelőssége azonban nem terjed ki azon káreseményekre, melyek a Szolgáltató érdekkörén kívül eső, elháríthatatlan okból következtek be vagy azokat a Vendég okozott, beleértve a szálláshely és szolgáltatásai nem rendeltetésszerű használatát.

A Szolgáltató kártérítési felelőssége csak akkor áll fenn, ha azt a kár bekövetkezését követően a Vendég a szükséges adatokkal azonnal jelenti a Szolgáltató részére. A Szolgáltató felelőssége nem terjed ki a Vendég csomagjaira és azok tartalmára a szálláshelyre érkezés és onnan történő távozás alkalmával, ki- és bepakoláskor, továbbá a szálláshelyre és onnan történő szállítás során.

A Szolgáltató felelőssége értékpapírokért, készpénzért és egyéb értéktárgyakért akkor áll fenn, ha a Szolgáltató a dolgot megőrzésre kifejezetten átvette.

A Szolgáltató kizárja a felelősséget minden olyan kárért, amelyet a Vendég szerződésszegő vagy jogellenes tevékenysége vagy mulasztása okoz.

A Vendég tudomásul veszi, hogy az ÁSZF-ben, illetve a Házirend-ben foglalt kötelezettségei megsértése esetén anyagilag is felelősségre vonható. A Vendég az általa a Szolgáltatónak vagy harmadik személynek okozott károkért köteles helytállni. A Vendég kártérítési kötelezettsége akkor is fennáll, ha a károsult kárának megtérítését közvetlenül a Szolgáltótól jogosult követelni.

A felek nyilatkoznak, hogy a szerződésből eredő kötelezettségeik és jogaik gyakorlása során jóhiszeműen, tisztességesen járnak el, és a kölcsönös együttműködésre figyelemmel a lefoglalt időpontot követően is tartózkodnak egymás jó hírnevének megsértésétől.

A felek közötti jogviszonyra elsődlegesen a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény megfelelő rendelkezéseit kell alkalmazni.

A Vendég kijelenti, hogy a jelen ÁSZF-et elolvasta, megértette és azt kifejezetten elfogadja.